Protestantse Ontmoetingsgemeente Krabbendijke

Het ontstaan van onze Gemeente Het ontstaan van onze Gemeente
Onze gemeente is op 1 maart 1992 voortgekomen uit de Hervormde gemeente in Krabbendijke en functioneert sindsdien zelfstandig. In 2004 zijn we toegetreden tot de Protestantse Kerk Nederland.

In 1992 zijn we begonnen met 212 leden. Sindsdien is het ledental gegroeid boven de driehonderd leden. Afgelopen jaren hebben we een eigen predikant gehad in een partime aanstelling. We streven ernaar een eigen predikant te houden. De gemeente bezit een eigen pastorie maar geen eigen kerkgebouw. De erediensten houden we in dorpshuis ‘De Meiboom’. Naast de leden van de kerkenraad telt onze gemeente veel actieve leden die op verschillende wijzen en in verschillende verbanden bij de kerk betrokken zijn.

Krabbendijke valt onder de burgerlijke gemeente Reimerswaal. De kern Krabbendijke heeft 4 kerkelijke gemeenschappen: de Gereformeerde Gemeente, de Gereformeerde Kerk, de Hervormde gemeente en de Protestantse gemeente Krabbendijke.